Charakterystyka sektora usług
Sektor usług obejmuje bardzo szeroki zakres różnego rodzaju działalności. W jego ramach zwierają się np. usługi finansowe, prawnicze, edukacyjne, logistyczne, turystyczne, informatyczne, marketingowe, zdrowotne i wiele, wiele innych.
Sektor ten ma oczywiście swoje cechy charakterystyczne oraz wyzwania, z jakimi się mierzy. Jego produktem są działania (usługi!), które przynoszą korzyści klientom, ale których nie możemy fizycznie dotknąć. To sprawia, że usługi te nie mogą być magazynowane czy przechowywane na później. Wobec tego jeśli nie zostaną wykonane w momencie zainteresowania nimi, są stracone.
Firmy z tego obszaru często konkurują nie tylko na rynku krajowym, ale także międzynarodowym. Dodatkowo w wielu branżach występuje problem z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników. Praca jest, ale brakuje osób, które mogłyby ją wykonywać. Klienci natomiast oczekują coraz wyższej jakości, a także szybkości wykonywanych usług. Firmy muszą zatem stale ulepszać swoje oferty i mocno dbać o relacje z klientami. Ponadto szybki rozwój technologii wymaga od organizacji ciągłych zmian i adaptacji. Muszą więc one mocno inwestować w innowacje, aby zachować konkurencyjność.
Raport Płacowy dla sektora usług
Kluczowym aspektem staje się też wynagrodzenie obecnych i potencjalnych pracowników. Dlatego istotne jest, żeby firmy na bieżące śledziły trendy płacowe.
Pomóc może w tym nasz najnowszy Raport Płacowy dla sektora usług. Jest to nowość, którą zdecydowaliśmy się wprowadzić, w odpowiedzi na prośby naszych Klientów. W Raporcie znaleźć można firmy, które świadczą usługi, np. z obszaru logistyki, SSC/BPO, edukacji, konsultingu. Wzięło w nim udział aż 686 Uczestników (z czego największą reprezentację stanowią firmy logistyczne). Dzięki temu mamy realny pogląd na oferowane w tym sektorze wynagrodzenia.
Okazuje się jednak, że płace na tych samych stanowiskach, ale w innych sektorach, mogą się różnić, co możemy sprawdzić na przykładzie stanowiska dot. obsługi klienta w sektorach produkcji, handlu i usług.
Jak widzimy na powyższym wykresie Specjalista ds. obsługi klienta na najwyższe wynagrodzenie może liczyć w sektorze produkcji, a na najniższe w sektorze usług. Różnica jest znacząca i wynosi ponad 1400 zł brutto. Jeżeli więc chcemy pozostać konkurencyjni jako pracodawca, ważne abyśmy śledzili na bieżąco to, co dzieje się w kwestii wynagrodzeń w sektorze, w którym działamy, ale także w pozostałych.
Sektor usług dynamicznie się rozwija, stawiając przed firmami wyzwania związane z zarządzaniem niematerialnymi produktami oraz koniecznością ciągłego inwestowania w innowacje i jakość obsługi. Nasz najnowszy Raport Płacowy dla sektora usług dostarcza cennych danych o wynagrodzeniach, pozwalając firmom śledzić trendy płacowe i utrzymywać konkurencyjność.
Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat naszych Raportów zapraszamy na wydarzenie, które odbędzie się już w przyszłym tygodniu: „Porównanie wynagrodzeń z rynkiem – Raporty Płacowe manaHR”