Rola mediów społecznościowych w promowaniu działalności przedsiębiorstw nieustannie wzrasta. Wszystkie najświeższe informacje na temat firm możemy zdobyć z portali typu Facebook, Twitter, LinkedIn czy Pinterest.  Nic więc dziwnego, że coraz częściej w sekcjach marketingowych tworzone są stanowiska specjalistów ds. mediów społecznościowych.

Social Media Specialist/Analytic

Najważniejszą umiejętnością specjalisty zajmującego się kanałami społecznościowymi jest rozumienie ich działania oraz marketingu online. Aby dotrzeć do większej liczby odbiorców język angielski jest obowiązkowy. Chodzi tu głównie o przyciągnięcie uwagi osób młodych. Dodatkowo specjaliści na tym stanowisku muszą wyróżniać się dużą swobodą w komunikacji z innymi osobami oraz kreatywnością. Wymuszone działania nie mają szans na powodzenie, ponieważ szybko zostaną wychwycone przez grono odbiorców.

Umiejętności analityczne, które wykorzystuje się przy tworzeniu profili odbiorców, określaniu atrakcyjności usług czy rozliczanie efektów kampanii marketingowej, przydają się na bardzo podobnym stanowisku jakim jest analityk ds. mediów społecznościowych lub całego marketingu online. Prowadzone przez niego działania mają wskazywać co należy poprawić, tak aby wizerunek firmy przyciągał jak największą liczbę klientów. Bardzo często zajmuje się również analizami pod kątem pozycjonowania strony w Internecie.

Keep calm and blog on

Ciekawą formą reklamy jest współpraca z blogerami. Jest to zadanie powierzane nierzadko właśnie specjalistom ds. mediów społecznościowych. Zazwyczaj polega to na testowaniu pewnego produktu przez publikującego materiał lub udział w większym wydarzeniu związanym z działalnością firmy. Następnie powstaje materiał, który umieszczany jest na stronie samego testującego wraz z jego opinią. Takie działania pozwalają nie tylko dotrzeć do bardzo konkretnej grupy klientów, ale także zwiększają zaufanie do oferowanych usług poprzez uzyskanie niezależnej opinii.

Jak widać marketing jest dziedziną, która nieustannie potrzebuje nowych pomysłów. Przy ciągłym przepływie informacji zdobycie uwagi odbiorcy jest bardzo trudne, dlatego tak ważne jest wykorzystanie każdej możliwości.