Porównanie oferowanych w naszej firmie płac, ze średnią obowiązującą na rynku jest bardzo przydatne do sprawnego zarządzania organizacją. Dzięki temu bowiem z jeden strony pracownicy są zadowoleni ze swojej płacy, a z drugiej my mamy pewność, że oferujemy uczciwe warunki, które pozwalają nam poruszać się w ramach założonego budżetu. Najlepszym sposobem, by mieć pewność, że obowiązuje to również w naszej firmie, jest wykorzystanie raportów płacowych. Aby mieć jak najtrafniejsze dane, warto skupić swoją uwagę na specjalistycznych raportach opisujących konkretną branżę.

Analiza języki i wynagrodzenia

Wiemy, jak trudne jest pozyskanie wartościowych kandydatów znających języki obce do pracy w sektorze SSC/BPO. Z tego powodu, dla naszych Klientów raz w roku przygotowujemy analizę: „Języki obce a wynagrodzenia w SSC/BPO”. Najnowsza edycja jest już dostępna!

Pierwsza edycja powstała w 2019 roku i uczestniczyło w niej 40 firm. W tym roku frekwencja nam dopisała i informacjami podzieliło się z nami aż 53 Uczestników – w tym 39 z językami innymi niż język angielski! Udział wzięły m.in. firmy takie jak Amway, Cathay Pacific, Revolut, International Paper czy Heineken.

Analiza zawiera dane o wynagrodzeniach na stanowiskach z językiem: angielskim, francuskim, hiszpańskim, włoskim i niemieckim. Warto podkreślić, że wszystkie informacje pochodzą bezpośrednio z działów personalnych przedsiębiorstw – to sprawia, że nasz raport przedstawia prawdziwe dane na temat zależności pomiędzy znajomością języków obcych a poziomem płacy w SSC/BPO.

Wymagający rynek SSC/BPO

Rynek SSC/BPO jest bardzo dynamiczny – ciągle notujemy w Polsce nowe firmy, a te które już u nas działają, powiększają swoją obecność. Specyfika tej branży wymaga zatrudniania osób władających językami – obsługując bowiem klientów z różnych krajów i chcąc im zagwarantować jak najlepszą jakość usług, nie może istnieć bariera komunikacyjna. To sprawia, że zapotrzebowanie na takie osoby jest znaczne – tymczasem na rynku wcale nie ma ich zbyt dużo. Oczywiście angielski zna znaczący procent społeczeństwa – jednak nie jest tak prosto znaleźć kogoś, kto mówi nim biegle. W przypadku innych języków europejskich sytuacja jest nawet trudniejsza.

Nie można zapominać, że w branży SSC/BPO znajomość języków to nie wszystko – aby dobrze wykonywać swoją pracę, należy również posiadać umiejętności specjalistyczne (np. z zakresu księgowości). Dodajmy do tego również charakter pracy, czyli dynamiczne środowisko, często zatrudnienie w dużych korporacjach, w których istnieje dużo procedur i zasad, wykonywanie powtarzalnych zadań i do tego jeszcze bliska praca z klientem (która nigdy nie należy do najprostszych).

Duża konkurencja o pracownika wymusza więc na organizacjach oferowanie sporych wynagrodzeń, które będą w stanie przekonać człowieka do pracy akurat w naszej firmie. Aby więc nie zbankrutować, musimy wiedzieć, jaka jest średnia na rynku. To pozwoli ustalić atrakcyjną dla kandydata i pracownika kwotę zarobku, a my nie nadwyrężymy znacząco naszego budżetu.

Wypływ Covid-19 na branżę

Ciekawym tematem jest, jak pandemia koronawirusa wpłynie na rynek SSC/BPO. Nie jesteśmy w stanie obecnie przewidzieć, jak duży kryzys nastąpi. Istnieje jednak ryzyko, że po raz pierwszy od wielu lat płace zarówno w tym sektorze, jak i w innych, spadną. Tym bardziej warto sięgnąć po Raporty Płacowe, które pozwolą ustalić, jakie wynagrodzenie powinniśmy oferować kandydatom oraz zatrudnionym u nas osobom.

Jeśli temat jest dla Ciebie ciekawy zadzwoń, lub napisz!

885 300 021

[email protected]