Język angielski to w wielu firmach oficjalny język komunikacji. Jego znajomość jest więc konieczna na obecnym rynku pracy. Tymczasem równocześnie ciągle wzrasta zapotrzebowanie na osoby posługujące się innymi językami. Biegłość w jednym z nich pozwala na osiągnięcie większych zarobków niż w przypadku pozostałych osoby na tym samym stanowisku. Patrząc natomiast od strony pracodawcy, duży popyt na te umiejętności wiąże się z konkretnymi działaniami z ich strony. Przedsiębiorstwa bowiem muszą podnosić oferowane wynagrodzenia, tak by zatrzymać takie osoby w firmie lub przyciągnąć nowych pracowników.

Aspekty finansowe a znajomość języków – analiza potrzebna od zaraz

W związku z dużym zapotrzebowaniem na umiejętności komunikacji w obcych językach nasi Klienci zastanawiali się nad wysokością wynagrodzeń, które muszą oferować, by być konkurencyjnymi na rynku. Z tego też powodu w tym roku zaczęliśmy zbierać dane dotyczące wymaganej znajomości języka obcego w centrach usług wspólnych.

O komentarz w tym temacie poprosiliśmy Agnieszkę Hetmańczyk, która jest naszym konsultantem oraz  opiekunem małopolski i branży SSC/BPO: „Badanie wynagradzania za poszczególne języki obce w centrach usług wspólnych wzbudziło ogromne zainteresowanie. To znak, że takich danych na rynku brakowało, a zapotrzebowanie na nie rośnie razem z dynamiką rynku. Analiza, którą przygotowaliśmy wraz z 40 centrami SCC/BPO pomoże odpowiedzieć na wiele pytań, które wracały do nas jak boomerang: Jak wynagradzać konkretny język? Jak radzić sobie z rekrutowaniem lingwistów? Pracownicy, z jakimi językami są wyzwaniem dla rekrutera, a których najtrudniej utrzymać w firmie? Na te i wiele innym pytań udało nam się zebrać odpowiedzi”.

Jakie informacje zawarte są w naszej analizie?

Wyniki przeprowadzonego przez nas badania są już dostępne. Opublikowaliśmy je w analizie: „Języki obce a wynagrodzenia w SSC/BPO”. W badaniu udział wzięło aż 40 firm, z czego połowa to krakowskie centra usług wspólnych.

W naszym opracowaniu przedstawiliśmy średnie płace na stanowiskach z wymaganą znajomością języka: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego i niemieckiego. Dodatkowo dzielimy się danymi na temat dodatków, które są udzielane za znajomość języka obcego. Odpowiadamy na pytania o wysokość tego bonusu oraz sposób wynagradzania pracowników posługujących się więcej niż jednym językiem obcym. Porównaliśmy również wynagrodzenia na wybranych stanowiskach, opierając się o dane na rok 2017 i 2018 oraz sporządziliśmy prognozy dla roku 2020. Dzięki temu korzystając z Raportu, nasi Klienci będą w stanie zobaczyć, jak prezentował się rozwój wynagrodzeń  w przeciągu ostatnich lat oraz jakie zmiany szykują się w najbliższym czasie.

Poza obszarami związanymi z płacami dzielimy się również informacjami o częstotliwości występowania języków obcych w badanych przez nas firmach. Między innymi na podstawie liczby pracowników obsługujących procesy w poszczególnych językach obcych, stworzyliśmy ranking pracowników znających poszczególne języki, których to jest najtrudniej pozyskać i utrzymać w organizacji.

Skorzystaj z porad i dobrych praktyk

Dzięki wykorzystaniu naszego Raportu uzyskasz twarde i realne dane na temat średniego poziomu płac w branży SSC/BPO dla osób posługujących się językami obcymi. To pozwoli Ci porównać oferowane przez Ciebie wynagrodzenia z rynkiem i umożliwi zaplanowanie przemyślanej polityki płac, która z jednej strony przyciągnie nowych kandydatów i utrzyma obecnych pracowników w Twoich murach, a z drugiej pozwoli na opłacalne prowadzenie przedsiębiorstwa. Warto również wspomnieć, że poza przedstawionymi w przystępny sposób twardymi analizami, nasz Raport pozwoli Ci pozyskać zebraną przez nas skompresowaną wiedzę na temat najlepszych praktyk w tym zakresie – będziesz więc mógł oprzeć swoje działania o sprawdzone przez innych metody.

 

Jeśli temat jest ciekawy zadzwoń lub napisz! 885 300 021 [email protected]